چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش دوم)

حوزه دوم: حوزه مثبت بودن و مثبت ماندن

شما برای اینکه بتوانید در کار بازاریابی موفق شوید باید مثبت باشید و باید این مثبت بودن را به آنها هم انتقال دهید. مثبت بودن برای شما موضوع بسیار مهمی است به این دلیل که در صورتی که بتوانید آنطور که می خواهید مثبت باشید و این احساس را به مخاطبین هم انتقال دهید شانس اینکه بتوانید آنها را مشتری خودتان کنید بیشتر و بیشتر می شود. در این حوزه 3 نکته وجود دارد که شما باید به این سه نکته توجه کنید.

1) تن صدای خودتان را دوستانه نگه دارید

این که چگونه می خواهید با مخاطبین حرف بزنید موضوعی بسیار مهم است. شما باید برای اینکه اعتماد مخاطبین را به خودتان جلب کنید و برای اینکه کاری کنید که آنها احساس کنند که شما دوستشان هستید؛ با یک لحن صدای دوستانه ای با آنها سخن بگویید. فراموش نکنید که این موضوع برای شما خیلی اهمیت دارد و در صورتی که شما لحن صدایی داشته باشید که به نظر آنها دوستانه نباشد؛ احتمال اینکه در کارتان با شکست مواجه شوید بیشتر می شود به این دلیل که شما در این صورت نتوانسته اید اعتماد آنها را آن طور که باید و شاید به خودتان جلب کنید و همین موضوع منجر می شود که آنها به دلیل این بی اعتمادی که بوجود آمده است؛ تماس شما را قطع کنند و یا اینکه به مشتری شما شدن فکر نکنند!

شما باید توجه داشته باشید که با همان لحن دوستانه ای که با همکارانتان حرف می زنید با همان لحن دوستانه هم با مخاطبینی که قرار است برایشان بازاریابی کنید حرف بزنید. همچنین برای اینکه اعتماد آنها را بیشتر جلب کنید می توانید از کلمات و یا عبارت هایی استفاده کنید که نشان دهنده پیام های مثبت می باشند. به عنوان مثال می توانید از کلمات و عبارت های "خیلی خوب است"، "عالیست"، البته که" و یا "باعث افتخار ماست که" و کلمات و عبارت هایی مشابه آنها استفاده کنید. که این کار به شما کمک می کند تا در کارتان موفق تر شوید.

2) سعی کنید از جملات و کلمات در مودبانه ترین شکل ممکنشان استفاده کنید

یکی دیگر از نکته های مهمی که شما به عنوان بازاریاب تلفنی باید به آن توجه کنید این است که به هنگام صحبت کردن با مخاطبین سعی کنید نهایت ادب و احترام را رعایت کنید. به عنوان مثال در صورتی که شما تا مراحلی از فروش را به پیش بردید و سپس به جایی رسیدید که قرار شد دوباره با مخاطبین تماس بگیرید به جای اینکه به آنها بگویید با شما تماس می گیرم؛ بهتر است که به آنها بگویید: "چه زمانی راحت تر هستید که با شما تماس بگیرم؟" این گونه صحبت کردن تاثیر مثبتی روی آنها دارد و باعث می شود که آنها احساس مثبت تر و بهتری را نسبت به شما و تجارت شما و فرآورده هایی که به فروش می رسانید (و یا خدماتی که ارایه می دهید) داشته باشند.

3) در صورتی که واکنش بدی از برخی از مخاطبین دیدید؛ خودتان را برای این واکنش بد آنها سرزنش نکنید!

از دیگر نکته های مهمی که شما به عنوان فردی که می خواهد به صورت تلفنی کار بازاریابی را انجام دهد باید درنظر داشته باشید این است که بدانید که احتمال اینکه تمام افراد به یک شیوه با شما برخورد کنند وجود ندارد! در حقیقت برخوردهای افراد مختلفی که شما با آنها تماس می گیرید متفاوت می باشد. به عنون مثال ممکن است شما با فردی تماس بگیرید که این فرد بسیار مهربان باشد و با شما با مهربانی صحبت کند. اما ممکن است بعد از این تماس شما با فرد دیگری تماس بگیرید که برخوردی کاملا متفاوت با فرد اول داشته باشد و بسیار بی ادبانه برخورد کند و یا ممکن است بسیار خصمانه و خشمگین برخورد کند. شما باید یاد بگیرید که شما مقصر شیوه برخورد انسان های دیگر نیستید. ممکن است آنها روز بدی را داشته باشند و یا اینکه ممکن است که در آن لحظه در موقعیتی باشند که اصلا حال و حوصله اینکه کسی با آنها تلفنی صحبت کند را نداشته باشند! بنابراین این نوع برخورد آنها ممکن است دلایل مختلف و متعددی داشته باشد که از کنترل همه خارج است! در صورتی که فردی بی ادبانه با شما برخورد کرد؛ هیچ اشکالی ندارد که شما به این فرد بگویید: "برای زمانتان ممنون" و سپس تماس را قطع کنید! شما می توانید به سراغ فرد بعدی بروید و کار بازاریابی را ادامه دهید.

حوزه سوم: حوزه توجه کردن به مهارت های مرتبط با کار

در این حوزه شما باید به مهارت هایی که مرتبط با کار بازاریابی تلفنی هستند توجه کنید. 4 نکته مهم در این حوزه وجود دارند که در ادامه به این چهار نکته اشاره می کنیم:

1) سعی کنید از تجربیات بازاریابان تلفنی دیگر استفاده کنید

استفاده کردن از تجربیات افراد دیگری که کار شما را انجام داده اند یکی از بهترین روش هایی است که شما می توانید به این روش در کارتان موفق شوید. در حقیقت شما در هر کاری که می خواهید انجام دهید باید از تجربیات افرادی که قبل از شما این کار را انجام داده اند استفاده کنید چون این کار به شما کمک می کند تا بهتر این کار را انجام دهید.

در مورد بازاریابی تلفنی هم همینطور است و شما برای اینکه بتوانید شیوه های مناسب برای انجام این کار را به خوبی یاد بگیرید باید از تجربیاتی که افراد دیگر در این زمینه دارند استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید ترتیبی بدهید که با افراد باتجربه دیگر در این زمینه قرار ملاقاتی داشته باشید و به هنگامی که با این افراد ملاقات کردید از آنها بپرسید که برای اینکه در کارشان موفق شوند از چه تکنیکی استفاده می کنند. آنها می توانند منبع بسیار مفیدی برای شما باشند و به شما یاد بدهند که انجام چه کارهایی به نفع شما می باشد و انجام چه کارهایی به ضرر شما می باشد و چه کارهایی را برای اینکه تعداد مخاطبینتان بیشتر شود باید انجام دهید و چه کارهایی را برای اینکه تعداد مخاطبینتان را از دست ندهید نباید انجام دهید. شما می توانید برای اینکه از راهنمایی های آنها استفاده بهتری بکنید این تکنیک ها را بنویسید.

2) صدای خودتان را ضبط کنید و آن را گوش دهید تا ایراداتتان را برطرف کنید

یکی دیگر از روش هایی که می تواند به شما کمک کند تا در کار بازاریابی کردن با استفاده از تلفن موفق شوید این است که صدای خودتان را ضبط کنید و مجددا آن را گوش دهید تا به این شیوه بتوانید به ایراداتی که ممکن است داشته باشید پی ببرید. شما هرچقدر هم که اصول کار بازاریابی با استفاده از تلفن را رعایت کرده باشید؛ ولی باز هم ممکن است در کارتان ایراداتی داشته باشید که تنها زمانی متوجه این ایرادات شوید که به صورت عملی صدای خودتان را بشنوید. بنابراین اینکه شما قبل از اینکه با مخاطبین حقیقی روبرو شوید کاری کنید که خودتان صدای خودتان را بشونید؛ می تواند شیوه ای موثر باشد که به شما کمک کند تا کارتان را بهتر انجام دهید. به عنوان مثال می توانید از یکی از همکارانتان بخواهید که برای شما نقش مخاطب را بازی کند و سپس شما به این فرد زنگ بزنید و سعی کنید تا همانطوری رفتار کنید که انگار این فرد یکی از مخاطبین حقیقی می باشد و شما می خواهید محصولات و یا خدمات شرکت را برای این فرد بازاریابی کنید. سپس از این فرد بخواهید تا صدای شما را به هنگام مکالمه ضبط نماید. در مرحله بعدی صدای ضبط شده خودتان را دوباره و دوباره بشنوید و سعی کنید تا بررسی کنید که کجای کار شما ایراد دارد و سعی کنید تا این ایراد را برطرف کنید.

3) به جلسات آموزشی بروید

یکی دیگر از شیوه هایی که شما به این شیوه می توانید کار بازاریابی تلفنی را به شکل باکیفیت تری انجام دهید این است که به جلسات آموزشی که در این رابطه وجود دارد مراجعه کنید و سعی کنید تا در این جلسات آموزشی شرکت کنید. این کار به شما کمک می کند تا مهارت های بیشتری را یاد بگیرید که یادگیری این مهارت ها می تواند به شما کمک کند تا کار بازاریابی را به شیوه باکیفیت تری انجام دهید. بسیاری از شرکت هایی که در این زمینه کار می کنند برای خودشان دوره هایی دارید که شما می توانید در این دوره ها شرکت کنید. حتی برخی از این شرکت ها کلاس های آنلاینی دارند که شما می توانید به این کلاس ها بروید و در این دوره های آنلاین شرکت کنید. بهتر است وقتی که در این کلاس ها شرکت کردید برای خودتان یک دفترچه یادداشتی داشته باشید و نکته ها و آموزش هایی را که در رابطه با کلاس های آنلاین به شما داده می شود را در این دفترچه یادداشت بنویسید و سعی کنید این نکته ها را به خاطر بسپارید. همچنین سعی کنید تا وقتی که در این کلاس ها هستید هر سوالی را که به ذهنتان می رسد از آنها بپرسید تا هیچ بخشی از کار برایتان مبهم نماند. در این کلاس ها و دوره های آموزشی همچنین بخش های عملی نیز وجود دارد که این بخش های تمرینی عملی به شما کمک می کند تا خودتان را در موقعیت های عملی قرار دهید.

4) سعی کنید بر اساس قوانین و مقرراتی که مربوط به ناحیه مورد نظرتان می باشد کار کنید

توجه کردن به قوانینی که در این رابطه وجود دارد وتوجه کردن به اصول کار بازاریابی تلفنی نیز یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی است که شما باید درنظر داشته باشید. شما باید به اطلاعاتی که در این رابطه وجود دارد کمال توجه را داشته باشید و سعی کنید کاری کنید که بر تمام قوانین و مقرراتی که در این زمینه وجود دارد تسلط داشته باشید. در صورتی که شما به خوبی به این قوانین و مقررات توجه کنید می توانید انتظار داشته باشید که کارتان را به شکل بهتری انجام دهید. در صورتی که برخی از قوانین را نمی دانید؛ حتما در این رابطه پرس و جو کنید تا همه چیز برایتان روشن شود.

مهم ترین تکنیک بازاریابی تلفنی

به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!

18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش دوم)

18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش اول)

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش دوم)

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش اول)

کار ,اینکه ,های ,داشته ,دهید ,انجام ,در این ,که شما ,سعی کنید ,داشته باشید ,به این ,برای اینکه تعداد ,اینکه تعداد مخاطبینتان ,درنظر داشته باشید ,باید درنظر داشته

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


ecamerae اینجا همه چی هست rayanpersis Elsie's blog afsaneh1 مستر Candie's site مـــایــ انیمهــ ورلــد مطالب اینترنتی "Restructuring" the CSU or Wrecking It?