از آنجایی که
یکی از مهم ترین بخش های کار هر تجارتی، بخش بازاریابی می باشد. این روزها نمی توان هیچ شرکتی را بدون بازاریابی تصور کرد و هر شرکتی که به این بخش از کارش اهمیت کمتری بدهد؛ کارش با مشکلات جدی مواجه می شود! بازاریابی دارای انواع مختلفی است و شرکت های مختلف برای انجام بازاریابی از دیرباز تاکنون از روش های مختلفی استفاده می کرده اند. یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی که البته هنوز هم توسط شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بازاریابی با استفاده از تلفن (یا Telemarketing) می باشد که در این روش تعدادی از بازاریابان به عنوان "بازاریاب تلفنی" یا Telamarketer سعی می کنند تا با برقرار کردن یک تماس تلفنی کوتاه و چند ثانیه ای با مخاطبین، آنها را متقاعد کنند که از محصولات و یا خدمات آنها استفاده کنند. البته کار بازاریابی تلفنی کاری دشوار و حساس است به این دلیل که افرادی که می خواهند بازاریابی را انجام دهند تنها چند ثانیه وقت دارند تا با مخاطبین به صورت تلفنی تماس حاصل کنند و در این چند ثانیه باید آنها را قانع کنند که از محصولاتشان استفاده کنند. بنابراین مدیریت کردن این بخش از بازاریابی توسط مدیران شرکت ها وظیفه ای سنگین است که آنها برای انجام این مدیریت باید بدانند که چگونه از پس آن برآیند. در ادامه این پست توصیه را به مدیرانی که می خواهند به کارکنان بخش
اولین توصیه ای که در زمینه مدیریت بهتر بخش بازاریابی تلفنی می توان به مدیران کرد این است که آنها می توانند برای بازاریابان تلفنی خود یک متن آماده کنند تا آنها بتوانند بر اساس این متن با مخاطبین تماس برقرار کنند. در صورتی که آنها یک متن مناسب در اختیار داشته باشند می توانند با اعتماد به نفس بیشتری کارشان را انجام دهند و هنگامی که با مخاطبین تماس برقرار کردند دچار استرس نمی شوند. متنی که شما به عنوان مدیر در اختیار آنها قرار می دهید باید متنی باشد که شامل تمام اطلاعاتی که مایل هستید بازاریابان تلفنی در اختیار مخاطبین قرار بدهند باشد. همچنین شما در این متن باید تمام سوالات احتمالی را که ممکن است مخاطبین از بازاریابان تلفنی بپرسند را جواب دهید. در این متن شما باید از عبارت های مناسبی که فکر می کنید استفاده کردن از آنها باعث می شوند که مخاطبین جلب تجارت شما شوند استفاده کنید و به تمام جنبه های کار و موضوعاتی که فکر می کنید مکالمات ممکن است به این سمت برود هم فکر کنید.
یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که افرادی که می خواهند به عنوان بازاریابان تلفنی کار کنند باید در نظر داشته باشند این است که آنها باید دارای مهارت های اجتماعی بسیار بالایی باشند. وقتی که فردی می خواهد به عنوان بازاریاب تلفنی فعالیت کند؛ کارش این است که با مخاطبین تماس بگیرد و سعی کند تا تنها از طریق یک تماس تلفنی (آن هم به مدت خیلی کوتاهی) این مخاطبین را قانع کند که از محصولات و یا خدماتی که شرکتشان در اختیارش قرار می دهد استفاده کند. بنابراین فردی که قرار است به عنوان یک
بسیاری از مدیران هستند که مرتبا به کارکنان بخش بازاریابی یادآوری می کنند که شما برای انجام دادن کار زمان اندکی دارید و با این یادآوری های مکرر باعث می شوند که در این افراد استرس ایجاد می شود. شما به عنوان یک مدیر موفق که می خواهید کارتان در بخش بازاریابی تلفنی پیشرفت کند نباید این کار را انجام دهید چون به این روش باعث می شوید که استرس زیادی در کارکنان ایجاد شود و این استرس یکی از بدترین موانعی است که ممکن است سر راه کار بازاریابی با استفاده از تلفن قرار داشته باشد. شما به جای اینکه مرتبا به این افراد یادآوری کنید که زمان کمی برای انجام بازاریابی تلفنی دارند؛ باید با آنها به شیوه مثبتی حرف بزنید و به آنها یادآوری کنید که استرس کمتری داشته باشند و آرامش خودشان را حفظ کنند و همیشه سعی کنید تا سناریوهایی را برای آنها ترسیم کنید که در این سناریوها آنها کارشان را به خوبی انجام داده اند و نتیجه مطلوبی را از انجام این کار گرفته اند.
تشویق کردن کارکنانی که کارشان را به خوبی انجام می دهند یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به مدیران کمک کنند شرکتی داشته باشند که در آن کارکنان دارای بازدهی بیشتری می باشد. این موضوع در تمام شرکت ها و تمام کارکنانی که در زمینه های مختلف در این شرکت ها کار می کنند صدق می کند. در واقع این یک قانون کلی کاری است که کارکنانی که کارشان را خوب انجام می دهند وقتی که به خوبی مورد تشویق قرار می گیرند بهتر از زمانی عمل می کنند که خوب تشویق نمی شوند. بنابراین روانشناسان و متخصصانی که در زمینه های روانشناسی سازمانی کار می کنند همواره به مدیران توصیه می کنند که آن دسته از کارکنان خودشان را که خوب کار می کنند مورد تشویق قرار دهند چون در صورتی که این کارکنان به خوبی مورد تشویق قرار نگیرند احتمال اینکه در آینده به این خوبی کار نکنند بیشتر می شود. در مورد کارکنانی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند هم این موضوع صادق است و شما به عنوان مدیر یک شرکت برای اینکه بخواهید که آنها کارشان را بهتر انجام دهند باید آن دسته از
یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به این روش بازدهی کارکنانی را که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند بالا ببرید این است که آنها را تشویق کنید که در خانه هم کار کنند. وقتی که آنها در خانه هم کار کنند (و از خانه هم با مخاطبین تماس بگیرند) این کار برای شما دو مزیت عمده دارد:
یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه موفقیت بخش
از دیگر توصیه هایی که در این زمینه به شما می شود این است که آنها را تشویق کنید که با مخاطبینشان احساس همزادپنداری داشته باشند. این احساس همزادپنداری یکی از پارامترهای بسیار مهمی است که افرادی که می خواهند بازاریابی کنند باید حتما به هنگام بازاریابی کردن این پارامتر مهم و کلیدی را درنظر داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که آن دسته از بازاریابانی که با مخاطبین خودشان احساس همزادپنداری دارند و این احساس را به آنها هم القا می کنند نسبت به بازاریابانی که چنین احساسی را به آنها نمی دهند به میزان بسیار بیشتری در کارشان موفق می شوند (حتی نتیجه برخی از تحقیقات این میزان را به اندازه 80 درصد تعیین کرده است!) بنابراین شما باید کارکنان بخش بازاریابی تلفنی را تشویق کنید که تا جایی که می توانند با مخاطبینشان و افرادی که قرار است برای آنها بازاریابی انجام دهند، احساس همزادپنداری داشته باشند و سعی کنند در طول این چند ثانیه ای که با آنها تماس می گیرند این احساس را به آنها هم انتقال دهند.
یکی از روش هایی که بازاریابان تلفنی با استفاده از این روش می توانند کیفیت کارشان را به میزان قابل توجهی بالا ببرند این است که از تجربیاتی که دیگر بازاریابان تلفنی (آنهایی که در این کار تجربه های بیشتری دارند) در اختیارشان قرار می دهند استفاده کنند. این موضوع اهمیت زیادی دارد به این دلیل که یکی از مهم ترین عوامل مهمی که می تواند در میزان موفقیت افرادی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند تاثیر داشته باشد؛ عامل داشتن تجربه است و افرادی که در این زمینه تجربه داشته باشند می توانند کمک خیلی زیادی به افرادی که در این زمینه تازه کارند یا تجربه کمتری دارند بکنند. بنابراین شما به عنوان مدیر شرکت برای اینکه کیفیت کاری کارکنان بخش
مهم ترین تکنیک بازاریابی تلفنی
به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!
18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش دوم)
18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش اول)
تلفنی ,بازاریابی ,کار ,بخش ,انجام ,بازاریابان ,که در ,بازاریابان تلفنی ,بازاریابی تلفنی ,است که ,در این ,احساس همزادپنداری داشته ,همزادپنداری داشته باشند ,خودشان انعطاف پذیری ,عنوان بازاریابان تلفنی
درباره این سایت