توصیه برای مدیرانی که می خواهند کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش اول)

از آنجایی که بازاریابی تلفنی برای یک شرکت اهمیت زیادی دارد؛ مدیران شرکت وظیفه دارند تا توجه زیادی را به این بخش بکنند. در صورتی که مدیریت این بخش ضعیف باشد؛ بازاریابان تلفنی نمی دانند که باید چگونه با مخاطبین برخورد کنند بنابراین احتمال اینکه نتوانند کارشان را به درستی انجام دهند و تعداد مخاطبینی که می توانند تبدیل به مشتریان خوبی برای شرکت شوند (مشتریان بالقوه) کاهش پیدا کند زیاد است. در صورتی که شما به عنوان مدیر یک شرکت می خواهید بدانید که چگونه باید بخش بازاریابی تلفنی شرکتتان را مدیریت کنید؛ حتما مطالب این پست را بخوانید.

یکی از مهم ترین بخش های کار هر تجارتی، بخش بازاریابی می باشد. این روزها نمی توان هیچ شرکتی را بدون بازاریابی تصور کرد و هر شرکتی که به این بخش از کارش اهمیت کمتری بدهد؛ کارش با مشکلات جدی مواجه می شود! بازاریابی دارای انواع مختلفی است و شرکت های مختلف برای انجام بازاریابی از دیرباز تاکنون از روش های مختلفی استفاده می کرده اند. یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی که البته هنوز هم توسط شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ بازاریابی با استفاده از تلفن (یا Telemarketing) می باشد که در این روش تعدادی از بازاریابان به عنوان "بازاریاب تلفنی" یا Telamarketer سعی می کنند تا با برقرار کردن یک تماس تلفنی کوتاه و چند ثانیه ای با مخاطبین، آنها را متقاعد کنند که از محصولات و یا خدمات آنها استفاده کنند. البته کار بازاریابی تلفنی کاری دشوار و حساس است به این دلیل که افرادی که می خواهند بازاریابی را انجام دهند تنها چند ثانیه وقت دارند تا با مخاطبین به صورت تلفنی تماس حاصل کنند و در این چند ثانیه باید آنها را قانع کنند که از محصولاتشان استفاده کنند. بنابراین مدیریت کردن این بخش از بازاریابی توسط مدیران شرکت ها وظیفه ای سنگین است که آنها برای انجام این مدیریت باید بدانند که چگونه از پس آن برآیند. در ادامه این پست توصیه را به مدیرانی که می خواهند به کارکنان بخش بازاریابی تلفنی کمک کنند تا کار بازاریابی تلفنی را بهتر انجام دهند ارایه می کنیم تا آنها بتوانند با عمل کردن به این توصیه ها بخش بازاریابی تلفنی شرکت را ارتقا دهند و به افزایش میزان فروش کمک کنند.

1) برای آنها یک متن آماده کنید که تماس های تلفنی را از روی این متن برقرار کنند

اولین توصیه ای که در زمینه مدیریت بهتر بخش بازاریابی تلفنی می توان به مدیران کرد این است که آنها می توانند برای بازاریابان تلفنی خود یک متن آماده کنند تا آنها بتوانند بر اساس این متن با مخاطبین تماس برقرار کنند. در صورتی که آنها یک متن مناسب در اختیار داشته باشند می توانند با اعتماد به نفس بیشتری کارشان را انجام دهند و هنگامی که با مخاطبین تماس برقرار کردند دچار استرس نمی شوند. متنی که شما به عنوان مدیر در اختیار آنها قرار می دهید باید متنی باشد که شامل تمام اطلاعاتی که مایل هستید بازاریابان تلفنی در اختیار مخاطبین قرار بدهند باشد. همچنین شما در این متن باید تمام سوالات احتمالی را که ممکن است مخاطبین از بازاریابان تلفنی بپرسند را جواب دهید. در این متن شما باید از عبارت های مناسبی که فکر می کنید استفاده کردن از آنها باعث می شوند که مخاطبین جلب تجارت شما شوند استفاده کنید و به تمام جنبه های کار و موضوعاتی که فکر می کنید مکالمات ممکن است به این سمت برود هم فکر کنید.

2) بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که مهارت های اجتماعی خودشان را تقویت کنند

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین نکته هایی که افرادی که می خواهند به عنوان بازاریابان تلفنی کار کنند باید در نظر داشته باشند این است که آنها باید دارای مهارت های اجتماعی بسیار بالایی باشند. وقتی که فردی می خواهد به عنوان بازاریاب تلفنی فعالیت کند؛ کارش این است که با مخاطبین تماس بگیرد و سعی کند تا تنها از طریق یک تماس تلفنی (آن هم به مدت خیلی کوتاهی) این مخاطبین را قانع کند که از محصولات و یا خدماتی که شرکتشان در اختیارش قرار می دهد استفاده کند. بنابراین فردی که قرار است به عنوان یک بازاریاب تلفنی کار کند باید مهارت های ارتباطاتی قوی داشته باشد تا بتواند در این مدت کوتاه و آن هم تنها از طریق برقرار کردن یک تماس تلفنی افرادی را که ممکن است هیچ شناختی از این شرکت و کارهایی که انجام می دهد نداشته باشند را به سمت خودش بکشاند! پس شما به عنوان مدیر این شرکت باید کاری کنید که آنها این توانایی برقرار کردن ارتباط را در خودشان تقویت کنند و مهارت های اجتماعی خودشان را گسترده تر کنند.

3) با یادآوری کردن این نکته که "زمان آنها برای برقراری تماس اندک است" در آنها استرس ایجاد نکنید

بسیاری از مدیران هستند که مرتبا به کارکنان بخش بازاریابی یادآوری می کنند که شما برای انجام دادن کار زمان اندکی دارید و با این یادآوری های مکرر باعث می شوند که در این افراد استرس ایجاد می شود. شما به عنوان یک مدیر موفق که می خواهید کارتان در بخش بازاریابی تلفنی پیشرفت کند نباید این کار را انجام دهید چون به این روش باعث می شوید که استرس زیادی در کارکنان ایجاد شود و این استرس یکی از بدترین موانعی است که ممکن است سر راه کار بازاریابی با استفاده از تلفن قرار داشته باشد. شما به جای اینکه مرتبا به این افراد یادآوری کنید که زمان کمی برای انجام بازاریابی تلفنی دارند؛ باید با آنها به شیوه مثبتی حرف بزنید و به آنها یادآوری کنید که استرس کمتری داشته باشند و آرامش خودشان را حفظ کنند و همیشه سعی کنید تا سناریوهایی را برای آنها ترسیم کنید که در این سناریوها آنها کارشان را به خوبی انجام داده اند و نتیجه مطلوبی را از انجام این کار گرفته اند.

4) آن دسته از بازاریابان تلفنی که کارشان را بهتر از بقیه انجام می دهند را مورد تشویق قرار دهید

تشویق کردن کارکنانی که کارشان را به خوبی انجام می دهند یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند به مدیران کمک کنند شرکتی داشته باشند که در آن کارکنان دارای بازدهی بیشتری می باشد. این موضوع در تمام شرکت ها و تمام کارکنانی که در زمینه های مختلف در این شرکت ها کار می کنند صدق می کند. در واقع این یک قانون کلی کاری است که کارکنانی که کارشان را خوب انجام می دهند وقتی که به خوبی مورد تشویق قرار می گیرند بهتر از زمانی عمل می کنند که خوب تشویق نمی شوند. بنابراین روانشناسان و متخصصانی که در زمینه های روانشناسی سازمانی کار می کنند همواره به مدیران توصیه می کنند که آن دسته از کارکنان خودشان را که خوب کار می کنند مورد تشویق قرار دهند چون در صورتی که این کارکنان به خوبی مورد تشویق قرار نگیرند احتمال اینکه در آینده به این خوبی کار نکنند بیشتر می شود. در مورد کارکنانی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند هم این موضوع صادق است و شما به عنوان مدیر یک شرکت برای اینکه بخواهید که آنها کارشان را بهتر انجام دهند باید آن دسته از بازاریابان تلفنی که کارشان را به خوبی انجام می دهند را مورد تشویق قرار دهید.

5) بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که در خانه های خودشان هم کار کنند

یکی دیگر از روش هایی که شما می توانید به این روش بازدهی کارکنانی را که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند بالا ببرید این است که آنها را تشویق کنید که در خانه هم کار کنند. وقتی که آنها در خانه هم کار کنند (و از خانه هم با مخاطبین تماس بگیرند) این کار برای شما دو مزیت عمده دارد:

  • مزیت اول این است که می توانید به این شیوه کاری کنید که از طرف شرکت شما با تعداد بیشتری از مخاطبین تماس گرفته شود.
  • مزیت دوم این است که شما می توانید به این شیوه کاری کنید که افرادی که به عنوان بازاریابان تلفنی با شما کار می کنند تجربه بیشتری داشته باشند و به این شکل بازاریابان تلفنی باتجربه تری را در شرکتتان داشته باشید که در آینده به شما کمک های بیشتری بکنند و در ارتقای کیفیت بازاریابی تلفنی کل شرکت موثر باشند.

6) بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که از خودشان خلاقیت نشان دهند

یکی دیگر از شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه موفقیت بخش بازاریابی تلفنی شرکتتان را تضمین کنید این است که بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که خودشان بتوانند در برخی از مواقع به هنگام برقراری تماس با مخاطبین از خودشان انعطاف پذیری نشان دهند. البته درست است که شما باید به آنها یک متنی بدهید که آنها بتوانند با خواندن این متن حرف هایی را که قرار است در این مکالمه بزنند مشخص کنند؛ ولی شما باید به آنها این آزادی عمل را بدهید که برخی از چیزهایی را که قرار است بگویند خودشان انتخاب کنند به این دلیل که اینکه آنها بخواهند دقیقا از روی یک متن با مخاطبین تماس تلفنی برقرار کنند و هر آنچه را که در این متن نوشته شده است به صورت طوطی وار برای آنها بخوانند به نظر کار عاقلانه ای نمی آید به زیرا مخاطبین آنها هم افرادی زنده هستند (ماشین نیستند!) و ممکن است سوالاتی بپرسند که پاسخ این سوالات در متن هایی که شما به آنها داده اید نباشد. از این روش بهتر است که به آنها این آزادی عمل را بدهید که خودشان هم در برخی از موارد در دادن پاسخ ها از خودشان انعطاف پذیری و خلاقیت نشان دهند.

7) بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که با مخاطبین احساس همزادپنداری پیدا کنند

از دیگر توصیه هایی که در این زمینه به شما می شود این است که آنها را تشویق کنید که با مخاطبینشان احساس همزادپنداری داشته باشند. این احساس همزادپنداری یکی از پارامترهای بسیار مهمی است که افرادی که می خواهند بازاریابی کنند باید حتما به هنگام بازاریابی کردن این پارامتر مهم و کلیدی را درنظر داشته باشند. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است نشان داده است که آن دسته از بازاریابانی که با مخاطبین خودشان احساس همزادپنداری دارند و این احساس را به آنها هم القا می کنند نسبت به بازاریابانی که چنین احساسی را به آنها نمی دهند به میزان بسیار بیشتری در کارشان موفق می شوند (حتی نتیجه برخی از تحقیقات این میزان را به اندازه 80 درصد تعیین کرده است!) بنابراین شما باید کارکنان بخش بازاریابی تلفنی را تشویق کنید که تا جایی که می توانند با مخاطبینشان و افرادی که قرار است برای آنها بازاریابی انجام دهند، احساس همزادپنداری داشته باشند و سعی کنند در طول این چند ثانیه ای که با آنها تماس می گیرند این احساس را به آنها هم انتقال دهند.

8) از بازاریابان تلفنی بخواهید تا از توصیه های بازاریابان تلفنی دیگر استفاده کنند

یکی از روش هایی که بازاریابان تلفنی با استفاده از این روش می توانند کیفیت کارشان را به میزان قابل توجهی بالا ببرند این است که از تجربیاتی که دیگر بازاریابان تلفنی (آنهایی که در این کار تجربه های بیشتری دارند) در اختیارشان قرار می دهند استفاده کنند. این موضوع اهمیت زیادی دارد به این دلیل که یکی از مهم ترین عوامل مهمی که می تواند در میزان موفقیت افرادی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند تاثیر داشته باشد؛ عامل داشتن تجربه است و افرادی که در این زمینه تجربه داشته باشند می توانند کمک خیلی زیادی به افرادی که در این زمینه تازه کارند یا تجربه کمتری دارند بکنند. بنابراین شما به عنوان مدیر شرکت برای اینکه کیفیت کاری کارکنان بخش بازاریابی تلفنی را افزایش دهید می توانید از آنها بخواهید تا با کارکنان قدیمی تر و باتجربه تر در این بخش ارتباط برقرار کنند و از تجربیاتی که این افراد در اختیارشان قرار می دهند حداکثر استفاده را ببرند.

مهم ترین تکنیک بازاریابی تلفنی

به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!

18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش دوم)

18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش اول)

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش دوم)

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش اول)

تلفنی ,بازاریابی ,کار ,بخش ,انجام ,بازاریابان ,که در ,بازاریابان تلفنی ,بازاریابی تلفنی ,است که ,در این ,احساس همزادپنداری داشته ,همزادپنداری داشته باشند ,خودشان انعطاف پذیری ,عنوان بازاریابان تلفنی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


برقکار ی ونصاب لوستر سیار 09121449825 کسب درآمد از اینترنت | اعطای نمایندگی فروشگاه شارژ ussd bia2dvb همه چی oneshut طراحی سایت دانلود همه چی معرفی محصولات تخفیف ویژه تم بازار - اندروید tajvizsamaak