توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش دوم)

9) از آنها بخواهید که به هنگام برقراری تماس تلفنی با مخاطبین مهربان تر باشند

یکی از عوامل مهمی که به هنگامی که بازاریابان تلفنی با مخاطبین تماس می گیرند می تواند بر روی کیفیت کارشان تاثیر داشته باشد این است که آنها باید با مخاطبین مهربان برخورد کنند. مخاطبین به خوبی می توانند لحن صدای بازاریابان تلفنی را تشخیص دهند و در صورتی که بازاریابان تلفنی با مهربانی با آنها سخن بگویند؛ می توانند بر روی تصمیم گیری هایشان در رابطه با استفاده کردن از محصولات و یا خدمات شرکت تاثیر بسیار زیادی داشته باشند. بنابراین یکی از وظایف شما به عنوان مدیر شرکت برای کارکنان بخش بازاریابی این است که به آنها بقبولانید که در صورتی که با مخاطبین مهربان سخن بگویند می توانند به نتیجه های مطلوبی برسند به این دلیل که در این صورت می توانند توجه بیشتری از مخاطبین نسبت به خودشان جلب کنند بنابراین در کارشان موفق تر می شوند. برعکس، در صورتی که آنها به هنگام برقراری تماس از لحن مهربانی استفاده نکنند؛ احتمال عدم مقبولیت مخاطبین برایشان بیشتر است.

10) کارکنان بخش بازاریابی را تشویق کنید که استرس کمتری داشته باشند

یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی که ممکن است منجر به شکست افرادی شود که می خواهند به صورت تلفنی بازاریابی کنند، عامل استرس داشتن به هنگام برقراری تماس تلفنی با مخاطبین است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که آن دسته از افرادی که به صورت تلفنی بازاریابی می کنند در صورتی که این کار را با استرس زیاد انجام دهند (که این استرس می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله عدم قطعیت ها و یا استرس ناشی از نداشتن زمان کافی و یا صحبت کردن با افراد ناشناخته و مواردی از این قبیل باشد) شانس آنها برای اینکه در این کار موفق شوند به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در صورتی که اگر به هنگام برقراری تماس با افراد جدید استرس نداشته باشند و بتوانند با آرامی با آنها صحبت کنند (به گونه ای که مخاطبینی که صدایشان را می شنوند هم این آرامش آنها را احساس کنند) برای اینکه در این کار موفق شوند شانس بسیار زیادی خواهند داشت.

11) کارکنان بخش بازاریابی را تشویق کنید که کلمات و عبارت ها را به صورت شمرده شمرده ادا کنند

شمرده شمرده حرف زدن و ادا کردن کلمات به این شیوه نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که افرادی که به عنوان کارکنان بخش بازاریابی کار می کنند باید حتما به این نکته به عنوان یکی از پارامترهای اصلی موفقیت توجه کنند. وقتی که بازاریابان تلفنی به مخاطبی زنگ می زنند، در صورتی که به دلیل عوامل مختلفی (از جمله عامل استرس یا عوامل دیگر) نتوانند کلمات و عبارت هایی که برای بازاریابی کردن مورد استفاده قرار می دهند را به صورت شمرده شمرده و آرام بیان کنند؛ در حقیقت ثانیه هایی که برای بازاریابی کردن به صورت تلفنی در اختیارشان قرار داده شده است را از دست می دهند. به این دلیل که وقتی که آنها به این روش حرف می زنند ممکن است فردی که با او تماس گرفته اند کلمات و عبارت هایی را که بیان می کنند نشنود بنابراین آنها مجبور می شوند که این کلمات و عبارت ها را تکرار کنند و تحقیقات ثابت کرده که 70 درصد تماس هایی که در آنها مخاطب از بازاریابان خواسته است که کلمات و یا عبارت هایشان را تکرار کنند؛ به نتیجه مطلوبی نرسیده است. بنابراین آرام آرام حرف زدن و ادا کردن کلمات و عبارات به شیوه ای که برای مخاطبین کاملا قابل فهم باشد هم یکی دیگر از پارامترهای مهم و تاثیرگذار در موفق شدن کارکنان بخش بازاریابی در کاری است که انجام می دهند.

12) بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که صدای خودشان را ضبط کنند و برای اینکه اشتباهاتشان را برطرف کنند دوباره آن را گوش دهند.

از دیگر شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه به افرادی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند کمک کنید که کیفیت کار خودشان را بالاتر ببرند این است که از آنها بخواهید تا به صدای ضبط شده خودشان گوش فرادهند و برای اینکه اشتباهات احتمالی را که ممکن است انجام داده باشند برطرف کنند؛ دوباره و دوباره این صدا را بشنوند. این شیوه می تواند شیوه ای بسیار موثر برای آنها باشد به این دلیل که ممکن است بسیاری از مشکلات در مکالمات آنها باشند که بازاریابان تلفنی تا زمانی که صدای خودشان را به خوبی نشنیده اند متوجه این مشکلات نشوند بنابراین برای اینکه در کارشان موفق شوند باید حتما صدای خودشان را بشنوند.

13) کارکنان بخش بازاریابی را تشویق کنید که با همکاران خودشان ارتباط داشته باشند

یکی دیگر از شیوه هایی که شما به عنوان مدیر یک شرکت می توانید به این شیوه به کارکنان بخش بازاریابی کمک کنید این است که آنها را تشویق کنید تا با هم ارتباط بیشتری داشته باشند. در صورتی که آنها با هم ارتباط داشته باشند شما می توانید انتظار داشته باشید که آنها کارشان را بهتر انجام می دهند. یک دلیل منطقی برای این موضوع وجود دارد و آن هم این است که در صورتی که آنها بتوانند با هم رابطه باکیفیت تر و بهتری داشته باشند؛ می توانند از تجربیاتی که دارند و از اتفاقاتی که در طول تماس های تلفنی که برقرار کرده اند برایشان افتاده است برای همدیگر بازگو کنند و همین موضوع می تواند به آنها کمک کند تا در برقرار کردن تماس های بعدی تلفنیشان از تجربیات همدیگر استفاده کنند به گونه ای که در صورتی که همکارشان در برخورد با یکی از مخاطبین مشکلی داشت؛ تجربه خودش را برای دیگر همکاران تعریف کند تا همکاران دیگر مشکلات یکسانی را نداشته باشند.

14) بازاریابان تلفنی را تشویق کنید که شرکت را بهتر بشناسند و اطلاعات بیشتری در رابطه با محصولات و خدماتی که در شرکت ارایه می شود داشته باشند

هنگامی که کارکنان بخش بازاریابی کار می کنند می خواهند با مخاطبین تماس برقرار کنند؛ یکی از ویژگی های مهمی که باید داشته باشند این است که آنها باید اطلاعات کافی را در رابطه با فرآورده ها (و یا خدماتی) که می خواهند آنها را بازاریابی کنند داشته باشند. در صورتی که آنها چنین اطلاعاتی را نداشته باشند؛ کار بازاریابی کردن به شیوه برقراری تماس های تلفنی برایشان دشوار می شود به این دلیل که ممکن است ده ها و ده ها سوال خواسته و ناخواسته توسط مخاطبینی که بازاریابان تلفنی با آنها تماس گرفته اند مطرح شود و در صورت نداشتن اطلاعات درست آنها نمی توانند به این سوالات پاسخ دهند و همین موضوع باعث می شود که شانس موفقیتشان به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کند! به عنوان مثال فرض کنید شخصی با شما تماس بگیرد و از شما بخواهد تا از فرآورده ها و یا خدماتی که شرکتشان ارایه می کند خرید کنید و شما سوالی در این رابطه به ذهنتان بیاید و از این فرد بپرسید و این فرد نتواند به سوال شما پاسخ کاملی بدهد!!! در این صورت آیا شما از این شرکت خرید می کنید؟!

15) اطلاعات مربوط به مخاطبین را در اختیار بازاریابان تلفنی قرار دهید

از روش های دیگری که شما می توانید به این روش کیفیت بخش بازاریابی تلفنی شرکتتان را بالا ببرید این است که کاری کنید که کارکنان بخش بازاریابی مخاطبینی را که قرار است با آنها سخن بگویند بشناسند. این موضوع در بالا بردن اعتماد به نفس افرادی که می خواهند کار بازاریابی تلفنی را انجام دهند تاثیر بسیار زیادی دارد چراکه وقتی که آنها بدانند که قرار است با چه کسی تماس بگیرند استرس بسیار پایین تری خواهند داشت و بسیار بهتر از زمانی که نمی دانند که قرار است با چه کسی تماس بگیرند می توانند بازاریابی کنند چون وقتی که ندانند که چه فردی قرار است در چند لحظه آینده با آنها صحبت کند؛ استرسشان برای برقرای تماس بسیار بیشتر می شود. از این رو بهتر است که شما اطلاعات تماس مربوط به مخاطبی را که بازاریاب شما قرار است با این مخاطب تماس بگیرد را در اختیار این فرد قرار دهید تا مخاطبین قبل از اینکه به این فرد زنگ بزنند بفهمند که با چه فردی تماس گرفته اند بنابراین بتوانند بر این اساس کارشان را انجام دهند.

16) به بازاریابان تلفنی یاد دهید که آمادگی لازم برای برخوردهای بد را داشته باشند و بدانند که چگونه با این برخوردهای بد کنار بیایند!

کارکنان بخش بازاریابی باید بدانند که تمام برخوردهایی که مخاطبین با آنها می کنند به یک شکل نیست و ممکن است برخی از این برخوردها به گونه ای نباشد که آنها می پسندند! حتی ممکن است در برخی از موارد برخی از مخاطبین باشند که به هنگامی که با بازاریابان تلفنی صحبت می کنند بعد از شنیدن پیامشان به آنها فحش دهند و تماس تلفنی را تمام کنند! چنین مشکلاتی برای افرادی که می خواهند کار بازاریابی تلفنی را انجام دهند باید کاملا طبیعی باشد. آنها باید به خوبی یاد بگیرند که چگونه با چنین مشکلاتی کنار بیایند و چگونه همان لحظه ای که با چنین برخوردهایی مواجه شدند؛ واکنش صحیح را نشان دهند. بنابراین در صورتی که شما به عنوان مدیر یک شرکتی کار می کنید که می خواهید کاری کنید که بازاریابان تلفنی در این شرکت کیفیت کاری بالایی داشته باشند؛ باید حتما این نکته بسیار مهم را به آنها یاد دهید که به هنگامی که با چنین مشکلی برخورد کردند؛ چه واکنشی بهترین واکنش برای آنها می باشد.

17) به کارکنان بخش بازاریابی یاد بدهید که چگونه استرس خودشان را کاهش دهند و آرامش بیشتری پیدا کنند

همانطور که اشاره شد؛ داشتن استرس یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند منجر به کاهش کیفیت کار بازاریابی تلفنی شود که توسط کارکنان بخش بازاریابی انجام می گیرد. بنابراین در صورتی که شما می خواهید کیفیت کار بخش بازاریابی تلفنی شرکت شما بیشتر شود؛ باید کاری کنید که کارکنان این بخش استرس نداشته باشند به این دلیل که داشتن استرس می تواند لطمات شدید و جبران ناپذیری را به آنها وارد کند و باعث شود که کیفیت کارشان به میزان قابل توجهی افت کند. مخاطبینی که با آنها تماس گرفته می شود به خوبی این استرس را درک می کنند و تحقیقات ثابت کرده است که این استرس تاثیرات بسیار منفی را بر روی آنها می گذارد. این در صورتی است که در صورتی که میزان استرس بازاریابان تلفنی کاهش پیدا کند؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته، میزان مشتریانی که از این روش جلب می شوند به میزان 30 تا 40 درصد افزایش پیدا می کند. پس به کارکنان بخش بازاریابی شرکت بیاموزید که استرس را از خودشان دور کنند!

) به کارکنان بخش بازاریابی تلفنی یاد دهید که برای اینکه در کارشان موفق باشند باید تعداد تماس ها را زیاد کنند!

آخرین نکته (که البته از نظر اهمیت در آخرین رتبه قرار نگرفته است!) برای بالا بردن کیفیت کار تیم بازاریابی تلفنی این است که شما باید به افرادی که در بخش بازاریابی تلفنی شرکت کار می کنند یاد دهید که برای اینکه در کار موفق شوند باید با تعداد مخاطبین خیلی زیادی تماس برقرار کنند!

به عنوان مثال در صورتی که شانس اینکه یک مخاطبی که بازاریابان تلفنی با آن تماس می گیرند مشتری شود 2 درصد باشد؛ اگر بازاریابان تلفنی با 100 نفر تماس بگیرند ممکن است تنها 2 مشتری جلب کنند اما در صورتی که با 1000 نفر تماس بگیرند می توانند تا 20 نفر را هم جلب شرکت کنند. البته در کنار تعداد تماس هایی که برقرار می شود؛ کیفیت کار هم عامل بسیار مهمی است به این دلیل که وقتی که بازاریابان با کیفیت بیشتری تماس بگیرند (مثلا شانس جلب مشتری به جای 2 درصد، 10 درصد شود) آنها می توانند به جای برقراری 1000 تماس، با 200 تماس به همان 20 مشتری جلب شده برسند!

مهم ترین تکنیک بازاریابی تلفنی

به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!

18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش دوم)

18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش اول)

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش دوم)

چگونه یک بازاریاب تلفنی خوب شویم؟ (بخش اول)

تلفنی ,بازاریابی ,بخش ,باشند ,بازاریابان ,کار ,بخش بازاریابی ,کارکنان بخش ,است که ,در صورتی ,صورتی که ,ارتباط داشته باشند ,صورت شمرده شمرده ,استرس نداشته باشند ,صورت تلفنی بازاریابی

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


مطالب اینترنتی دلنوشته‌های دل ساده من❤ مطالب اینترنتی مجله دلتا اخبار وردپرس heyvatech بانک دانش بردبارتهران پسر پرتقالی عرضه نرم افزارهای اورجینال