یکی از عوامل مهمی که به هنگامی که بازاریابان تلفنی با مخاطبین تماس می گیرند می تواند بر روی کیفیت کارشان تاثیر داشته باشد این است که آنها باید با مخاطبین مهربان برخورد کنند. مخاطبین به خوبی می توانند لحن صدای بازاریابان تلفنی را تشخیص دهند و در صورتی که
یکی از مهم ترین و اصلی ترین عواملی که ممکن است منجر به شکست افرادی شود که می خواهند به صورت تلفنی بازاریابی کنند، عامل استرس داشتن به هنگام برقراری تماس تلفنی با مخاطبین است. تحقیقاتی که در این زمینه انجام گرفته است ثابت کرده است که آن دسته از افرادی که به صورت تلفنی بازاریابی می کنند در صورتی که این کار را با استرس زیاد انجام دهند (که این استرس می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله عدم قطعیت ها و یا استرس ناشی از نداشتن زمان کافی و یا صحبت کردن با افراد ناشناخته و مواردی از این قبیل باشد) شانس آنها برای اینکه در این کار موفق شوند به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند. در صورتی که اگر به هنگام برقراری تماس با افراد جدید استرس نداشته باشند و بتوانند با آرامی با آنها صحبت کنند (به گونه ای که مخاطبینی که صدایشان را می شنوند هم این آرامش آنها را احساس کنند) برای اینکه در این کار موفق شوند شانس بسیار زیادی خواهند داشت.
شمرده شمرده حرف زدن و ادا کردن کلمات به این شیوه نیز یکی دیگر از نکته های بسیار مهمی است که افرادی که به عنوان کارکنان بخش بازاریابی کار می کنند باید حتما به این نکته به عنوان یکی از پارامترهای اصلی موفقیت توجه کنند. وقتی که
از دیگر شیوه هایی که شما می توانید به این شیوه به افرادی که در بخش بازاریابی تلفنی کار می کنند کمک کنید که کیفیت کار خودشان را بالاتر ببرند این است که از آنها بخواهید تا به صدای ضبط شده خودشان گوش فرادهند و برای اینکه اشتباهات احتمالی را که ممکن است انجام داده باشند برطرف کنند؛ دوباره و دوباره این صدا را بشنوند. این شیوه می تواند شیوه ای بسیار موثر برای آنها باشد به این دلیل که ممکن است بسیاری از مشکلات در مکالمات آنها باشند که بازاریابان تلفنی تا زمانی که صدای خودشان را به خوبی نشنیده اند متوجه این مشکلات نشوند بنابراین برای اینکه در کارشان موفق شوند باید حتما صدای خودشان را بشنوند.
یکی دیگر از شیوه هایی که شما به عنوان مدیر یک شرکت می توانید به این شیوه به کارکنان بخش بازاریابی کمک کنید این است که آنها را تشویق کنید تا با هم ارتباط بیشتری داشته باشند. در صورتی که آنها با هم ارتباط داشته باشند شما می توانید انتظار داشته باشید که آنها کارشان را بهتر انجام می دهند. یک دلیل منطقی برای این موضوع وجود دارد و آن هم این است که در صورتی که آنها بتوانند با هم رابطه باکیفیت تر و بهتری داشته باشند؛ می توانند از تجربیاتی که دارند و از اتفاقاتی که در طول تماس های تلفنی که برقرار کرده اند برایشان افتاده است برای همدیگر بازگو کنند و همین موضوع می تواند به آنها کمک کند تا در برقرار کردن تماس های بعدی تلفنیشان از تجربیات همدیگر استفاده کنند به گونه ای که در صورتی که همکارشان در برخورد با یکی از مخاطبین مشکلی داشت؛ تجربه خودش را برای دیگر همکاران تعریف کند تا همکاران دیگر مشکلات یکسانی را نداشته باشند.
هنگامی که کارکنان بخش بازاریابی کار می کنند می خواهند با مخاطبین تماس برقرار کنند؛ یکی از ویژگی های مهمی که باید داشته باشند این است که آنها باید اطلاعات کافی را در رابطه با فرآورده ها (و یا خدماتی) که می خواهند آنها را
از روش های دیگری که شما می توانید به این روش کیفیت بخش بازاریابی تلفنی شرکتتان را بالا ببرید این است که کاری کنید که کارکنان بخش بازاریابی مخاطبینی را که قرار است با آنها سخن بگویند بشناسند. این موضوع در بالا بردن اعتماد به نفس افرادی که می خواهند کار بازاریابی تلفنی را انجام دهند تاثیر بسیار زیادی دارد چراکه وقتی که آنها بدانند که قرار است با چه کسی تماس بگیرند استرس بسیار پایین تری خواهند داشت و بسیار بهتر از زمانی که نمی دانند که قرار است با چه کسی تماس بگیرند می توانند بازاریابی کنند چون وقتی که ندانند که چه فردی قرار است در چند لحظه آینده با آنها صحبت کند؛ استرسشان برای برقرای تماس بسیار بیشتر می شود. از این رو بهتر است که شما اطلاعات تماس مربوط به مخاطبی را که بازاریاب شما قرار است با این مخاطب تماس بگیرد را در اختیار این فرد قرار دهید تا مخاطبین قبل از اینکه به این فرد زنگ بزنند بفهمند که با چه فردی تماس گرفته اند بنابراین بتوانند بر این اساس کارشان را انجام دهند.
کارکنان بخش بازاریابی باید بدانند که تمام برخوردهایی که مخاطبین با آنها می کنند به یک شکل نیست و ممکن است برخی از این برخوردها به گونه ای نباشد که آنها می پسندند! حتی ممکن است در برخی از موارد برخی از مخاطبین باشند که به هنگامی که با بازاریابان تلفنی صحبت می کنند بعد از شنیدن پیامشان به آنها فحش دهند و تماس تلفنی را تمام کنند! چنین مشکلاتی برای افرادی که می خواهند کار
همانطور که اشاره شد؛ داشتن استرس یکی از مهم ترین پارامترهایی است که می تواند منجر به کاهش کیفیت کار بازاریابی تلفنی شود که توسط کارکنان بخش بازاریابی انجام می گیرد. بنابراین در صورتی که شما می خواهید کیفیت کار بخش بازاریابی تلفنی شرکت شما بیشتر شود؛ باید کاری کنید که کارکنان این بخش استرس نداشته باشند به این دلیل که داشتن استرس می تواند لطمات شدید و جبران ناپذیری را به آنها وارد کند و باعث شود که کیفیت کارشان به میزان قابل توجهی افت کند. مخاطبینی که با آنها تماس گرفته می شود به خوبی این استرس را درک می کنند و تحقیقات ثابت کرده است که این استرس تاثیرات بسیار منفی را بر روی آنها می گذارد. این در صورتی است که در صورتی که میزان استرس بازاریابان تلفنی کاهش پیدا کند؛ بر اساس تحقیقات انجام گرفته، میزان مشتریانی که از این روش جلب می شوند به میزان 30 تا 40 درصد افزایش پیدا می کند. پس به کارکنان بخش بازاریابی شرکت بیاموزید که استرس را از خودشان دور کنند!
آخرین نکته (که البته از نظر اهمیت در آخرین رتبه قرار نگرفته است!) برای بالا بردن کیفیت کار تیم
به عنوان مثال در صورتی که شانس اینکه یک مخاطبی که بازاریابان تلفنی با آن تماس می گیرند مشتری شود 2 درصد باشد؛ اگر بازاریابان تلفنی با 100 نفر تماس بگیرند ممکن است تنها 2 مشتری جلب کنند اما در صورتی که با 1000 نفر تماس بگیرند می توانند تا 20 نفر را هم جلب شرکت کنند. البته در کنار تعداد تماس هایی که برقرار می شود؛ کیفیت کار هم عامل بسیار مهمی است به این دلیل که وقتی که بازاریابان با کیفیت بیشتری تماس بگیرند (مثلا شانس جلب مشتری به جای 2 درصد، 10 درصد شود) آنها می توانند به جای برقراری 1000 تماس، با 200 تماس به همان 20 مشتری جلب شده برسند!
مهم ترین تکنیک بازاریابی تلفنی
به نظر می رسد که سهام اپل هم تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می گیرد!
18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش دوم)
18 توصیه برای مدیران که کارکنان بخش بازاریابی تلفنی آنها کارشان را بهتر انجام دهند (بخش اول)
تلفنی ,بازاریابی ,بخش ,باشند ,بازاریابان ,کار ,بخش بازاریابی ,کارکنان بخش ,است که ,در صورتی ,صورتی که ,ارتباط داشته باشند ,صورت شمرده شمرده ,استرس نداشته باشند ,صورت تلفنی بازاریابی
درباره این سایت